Adam Malta

RED vs. WHITE

The project alludes directly and metaphorically to the common colours of the flags of Poland and Malta. Their meaning is historical, carrying political connotations as well as those of the systems identifying numerous domains of our lives, such as road signs.

I plan to design performative objects – installations that would expose the state of imbalance between white and red and the variations on the latter, for either one’s advantage. They shall be kinetic wind-powered objects designed with simplicity in mind so that, once moved, the boundaries of the coloured areas would blend. I could also use such materials and technological strategies that would effect fading or corrosion after some amount of time. I would like to place my works in public space or in a landscape spot, depending on what function the final projects will serve.

For achieving my goal I will use materials such as paper, paint, stencils, strings. It is possible that I will also incorporate other media, especially digital, i.e. sound or projection of multimedia.

RED vs. WHITE

Projekt odnosi się wprost, ale również, metaforycznie do wspólnych kolorów flag Malty i Polski. Znaczenie tych dwóch barw ma konotacje historyczne kojarzone z polityką oraz systemami identyfikującymi rożne dziedziny naszego życia w postaci znaków chociażby drogowych. Moim celem będzie zaprojektowanie performatywnych obiektów – instalacji, które będą ukazywać stany braku równowagi pomiędzy bielą a czerwienią lub jej zmienne na korzyść jednej z nich. Powinny to być bardzo proste kinetyczne obiekty napędzane wiatrem, gdzie strefy kolorystyczne podczas ruchu będą zanikać, możliwe jest użycie takich substancji i strategii technologicznych, które spowodują – z czasem erozję lub zanikanie koloru. Swoje działania chciałbym ulokować w przestrzeni miejskiej oraz w pejzażu w zależności od tego jaką funkcję będą przyjmować obiekty – instalacje.

Materiały, które będę wykorzystywać to papier, farby, szablony, sznurek, dopuszczam również użycie innych mediów np. cyfrowych, jak dźwięk lub projekcja materiału multimedialnego.